- Snabba leveranser
- Trygga köp
- 14 dagar öppet köp
Produktbeskrivning
do88 presenterar stolt vårt insugssystem för Audi RS3 och TT RS, utformat för höga effektuttag!
När vi tog oss an den fantastiska Audi RS3:an med den underbart välljudande 5:an, satte vi upp ett antal mål. För det första, effektuttaget. Med flertalet alternativ på marknaden redan, hade vi ambitionen att bringa något som kunde klara av den magiska 1000 hk gränsen. För det andra, att ta bort alla restriktioner, både luftfiltret, insugsröret och tilluften måste naturligtvis vara av betydande storlek. För det tredje, att undvika att systemet drar i sig värmeluft ifrån motorutrymmet, vi behövde ett helt slutet system.
Med dessa tre element, ofta kombinerade men sällan optimerade, gick vi till verket. Resultatet, tror vi, talar för sig självt. Hittills är detta förmodligen det största insugssystemet för TT RS och RS3 på marknaden! Hela systemet är tillverkat av högsta kvalitet, vakuumformad, prepreg-kolfiber (2x2 väv). Den heltäckande öppning som ansluter till bilens hela övre öppning i kylarramen, ser det till att ge ett obehindrat kallt luftflöde till luftfiltret- oavsett motorbelastning. Det enorma 6” BMC filtret är innesluten i det drygt 8” stora kolfiberhuset, som sedan ansluts till ett 6” kolfiberrör som smalnar av mot turbon, men aldrig mindre än 4,5” på dess minsta sektion!
Sett till systemets rena storlek – vet du att vi menar allvar! Det robusta men lätta kolfibret är lackerat med en UV- och värmemotståndig högblank klarlack som ger ett fantastiskt utseende och en ytbehandling som inte riskerar att gulna. Utseende som matchar prestandan!
Systemet säljs i flera olika utföranden. Det är kompatibelt med vår 4,5” turboinloppsslang - för vilken du kan välja tre olika turboadaptrar - samt med den gjutna originalinloppsröret. Detta gör vårt system mångsidigt och kompatibelt med många turbokonfigurationer! Valet att lägga till do88 inloppsslangen tar effektivt bort alla flaskhalsar före turbon och undviker därmed turbo ”surge” även vid höga effekter!
Tester genomförda i vår SuperFlow SF1020 flödesbänk, visar tydligt fördelen med den valfria inloppsslangen. Insugssystemet ensamt erbjuder en betydande 12 % luftflödesökning. Men kombinerat med vår 4,5” inloppsslang, är den totala luftflödesökningen fantastiska 65 %! Vi rekommenderar starkt detta tillval.
Systemet säljs i fyra utföranden, beroende på turbokonfiguration:
- Insugssystemet ensamt. Ansluter till det gjutna originalinloppsröret.
- Med do88 Turbo inloppsslang och en CNC adapter (56,3mm) mot originalturbon.
- Med do88 Turbo inloppsslang och en CNC adapter (62,8mm) mot TTE 600, 625 V2 och 700 turbos.
- Med do88 Turbo inloppsslang och en CNC adapter (65,7mm) mot TTE 777 och 855 turbos.
Egenskaper:
- Enormt 6” (152mm) luftfilter ifrån italienska BMC.
- En helt sluten design, säkerställer att endast kall luft sugs in och håller därmed inloppstemperaturerna låga.
- Precisionstillverkat och optimerad design för obehindrat luftflöde.
- Optimerad för trimmade motorer, hybridturbos och stora turbokit.
- Kan monteras med det valfria valfri tillvalet do88 4,5” (114 mm) turboinloppsslang, original turboinloppsrör eller alla eftermarknads turbo inloppsslangar eller rör utformade för original insugningssystem.
- Upp till +25 hk / +25 Nm ökning på en Steg 1 bil (Audi RS3 8V DAZA motor).
- Ökar luftflödet upp till 84 % i kombination med den valfria do88 Inloppsslangen designad för TTE 777 och 855.
- Tvättbart och återanvändbart luftfilter för optimal prestanda och lång livslängd.
- Minskat tryckfall och därmed belastning på originalkomponenter jämfört med original.
- Förbättrad gasrespons och snabbare spool.
- Ger ett förbättrat insugssljud från turboaggregatet och bypass-ventilen (dumpen).
- Design med rak och mjuk flödesväg för luften utan skarpa eller hårda böjar och hinder.
- Kompatibel för de flesta framtida modifikationer du kan tänka dig, som t.ex. turbouppgradering.
- UV- och värmemotståndig högblank klarlack på kolfibern för långvarigt skydd.
Passar
Årsmodeller: 2017-
Motor: 2.5 TFSI / 400hk / DAZA
Audi RS3 Sportback/Sedan (8Y*)
Årsmodeller: 2021-
Motor: 2.5 TFSI / 400hk / DNWA
* OE-luftfilterboxens fäste måste modifieras på 8Y-modeller. Se installationsinstruktionerna för mer information.
Audi TT RS (8S)
Årsmodeller: 2016-
Motor: 2.5 TFSI / 400hk / DAZA
OBS! På högerstyrda bilar passar detta kit endast tillsammans med OE-turboinloppsböj eller tillsammans med do88-slangkit med artikelnummer "do88-kit246".
OE-ref / Ersätter
3Q0129607
3Q0129607A
3Q0129607G
8S0129638
8S0129638A
8V0145693
8S0145693B
8S0129624C
07K129665E
07K129665F
07K133359G
07K133359H
07K133359L
07K103213K
07K103213L
07K103213P
 
		


 English USA
English USA
 English Europe
English Europe

 Finnish
Finnish
 Norwegian
Norwegian
 German
German
 French
French

 Silikonslang Blå
 Silikonslang Blå   Silikonslang Svart
 Silikonslang Svart   Silikonslang Röd
 Silikonslang Röd   Bränsleslang
 Bränsleslang   Luftslang
 Luftslang  Slangkopplingar
 Slangkopplingar   Slangklämmor och tillbehör
 Slangklämmor och tillbehör   Skarvhylsor för slang
 Skarvhylsor för slang  Svetsnippel Alu
 Svetsnippel Alu  Slanguttag
 Slanguttag  Plugg
 Plugg  Silikonhattar
 Silikonhattar  Backventil
 Backventil  2mm godstjocklek, Polerade
 2mm godstjocklek, Polerade   3mm väggtjocklek
 3mm väggtjocklek   Reducering
 Reducering  Aluminiumplåt
 Aluminiumplåt  Alpine
 Alpine  Audi
 Audi   BMW
 BMW   CUPRA
 CUPRA  Ford
 Ford  Mazda
 Mazda  Opel
 Opel  Porsche
 Porsche   Saab
 Saab   Seat
 Seat   Skoda
 Skoda   Suzuki
 Suzuki  TOYOTA
 TOYOTA   Volvo
 Volvo   VW
 VW   Avgasdelar
 Avgasdelar   Värmeskydd
 Värmeskydd   Luftfilter
 Luftfilter   Intercooler universal
 Intercooler universal  Garrett Intercooler Cellpaket
 Garrett Intercooler Cellpaket   Dumpventiler / Laddtrycksstyrning
 Dumpventiler / Laddtrycksstyrning   Oljekylare
 Oljekylare   Dumpventiler / Wastegate, Utförsäljning
 Dumpventiler / Wastegate, Utförsäljning  Luftfilter, Utförsäljning
 Luftfilter, Utförsäljning  Oljekylare, Utförsäljning
 Oljekylare, Utförsäljning  Slangklämmor, Utförsäljning
 Slangklämmor, Utförsäljning   
  
   
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  (0 st.)
 (0 st.)

















