- Snabba leveranser
- Trygga köp
- 14 dagar öppet köp
Kampanj:
Antal:
0
Kampanjstart:
Kampanjstopp:
Produktbeskrivning
Detta intercooler-paket är en verklig prestandauppgradering fördin Porsche 911 (996) Turbo!
- Lägre inloppslufttemperatur under samma förhållanden: 25°C (66°C), 41°C lägre. Se diagram.
- Mer luft till din motor, mindre mottryck och bättre luftflöde! Luftflöde vid 0,075 bar / 1,09 psi tryckfall: 258 CFM (206 CFM), 25% högre! Se diagram.
- 3D-friformsdesignade gjutna ändtankar med 70mm slanganslutningar.
- Specialdesignade kolfiberluftstyrningar för omgivningsluften.
- Levereras med högkvalitativa silikonslangar och tillbehör för montering.
Detta är mycket viktigt eftersom en bra tankdesign kommer att vara fördelaktig både för tryckfall och kylningseffektivitet.
För att kunna få plats med en intercooler med korrekt tjocklek för jobbet, var det också nödvändigt att designa nya övre luftstyrningar som fördelar kylluften över cellpaketet.
Dessaa designades i vår 3D-skannade miljö för att säkerställa perfekt passform mot intercoolern och de nedre originalluftstyrningar.
För att ytterligare ta bort flaskhalsar har intercooler-kitet MERA intercooler-anslutningar som är 70 mm (2 3/4 tum) för att verkligen tillåta luften att passera utan begränsning.
Detta innebär också att det finns nya slangar inkluderade för varje position, varav alla är 3D-designade med maximalt luftflöde i åtanke. Alla slangar är CFD-testade för att säkerställa detta. Slangarna på turbons utlopp är gjorda av ett högtemperaturtåligt material klassat för 240°C (464°F) kontinuerlig temperatur.
För att verkligen dra nytta av all värmeöverförande omgivande luft, kommer de nta kolfiber-luftstyrningarna med ordentliga tätningar mot cellpaketet vilket tvingar all kylluft att passera genom cellpaketet och inte smita runt det.
Intercooler-kitet kommer med slangar anpassade för OEM eller do88 (63,5mm) Y-rör.
Det som skiljer är de medföljande slangarna. Välj din version i rullgardinsmenyn ovan.
När det kommer till prestanda reducerar do88 intercoolerna signifikant insugstemperaturen! I diagrammet presenteras skillnaden mot original (OEM) 996 intercoolerna.
Datan samlades in med en AIM race logger under 3 på varandra efterföljande körningar i omedelbar sekvens. Fullgasaccelerationer mellan 50-250 km/h i en Steg 1 trimmad Porsche 996.
Ingen avkylning emellan, bara full fart. Testet genomfördes på följande sätt: Först gjordes 3 körningar med bilen utrustad med OEM intercoolers.
Stopp, snabbt byte av delar till do88 intercoolers. Sedan gjordes 3 körningar på exakt samma sätt som med OEM-delarna.
Minskningen i inloppslufttemperatur är signifikant, toppdeltat är 41°C, se diagrammet!
Kylning är viktigt, och det är även luftflöde. Efter många timmars utveckling, förfining av ändtankarna och val av cellpaket för att möta våra krav, är resultatet en intercooler som är mycket effektivare när det gäller värmeöverföring samt luftflöde.
Med vår in-house Superflow SF-1020 Probench flödesbänk, verifieras luftflödet som ett komplett system, med slangar på både inlopp och utlopp, för både OEM 996 intercoolers och do88 prestandaintercoolers.
Vad du ser är vad du får – MERA prestanda från do88!
- Lägre inloppslufttemperatur under samma förhållanden: 25°C (66°C), 41°C lägre. Se diagram.
- Mer luft till din motor, mindre mottryck och bättre luftflöde! Luftflöde vid 0,075 bar / 1,09 psi tryckfall: 258 CFM (206 CFM), 25% högre! Se diagram.
- 3D-friformsdesignade gjutna ändtankar med 70mm slanganslutningar.
- Specialdesignade kolfiberluftstyrningar för omgivningsluften.
- Levereras med högkvalitativa silikonslangar och tillbehör för montering.
Denna intercooler ingår i vår MERA-serie. Mer kylning, mer flöde, mer effekt. MERA, helt enkelt!
Intercoolerna har gjutna ändtankar som fördelar luftflödet över hela cellpaketet på ett mycket exakt sätt.Detta är mycket viktigt eftersom en bra tankdesign kommer att vara fördelaktig både för tryckfall och kylningseffektivitet.
För att kunna få plats med en intercooler med korrekt tjocklek för jobbet, var det också nödvändigt att designa nya övre luftstyrningar som fördelar kylluften över cellpaketet.
Dessaa designades i vår 3D-skannade miljö för att säkerställa perfekt passform mot intercoolern och de nedre originalluftstyrningar.
För att ytterligare ta bort flaskhalsar har intercooler-kitet MERA intercooler-anslutningar som är 70 mm (2 3/4 tum) för att verkligen tillåta luften att passera utan begränsning.
Detta innebär också att det finns nya slangar inkluderade för varje position, varav alla är 3D-designade med maximalt luftflöde i åtanke. Alla slangar är CFD-testade för att säkerställa detta. Slangarna på turbons utlopp är gjorda av ett högtemperaturtåligt material klassat för 240°C (464°F) kontinuerlig temperatur.
För att verkligen dra nytta av all värmeöverförande omgivande luft, kommer de nta kolfiber-luftstyrningarna med ordentliga tätningar mot cellpaketet vilket tvingar all kylluft att passera genom cellpaketet och inte smita runt det.
Intercooler-kitet kommer med slangar anpassade för OEM eller do88 (63,5mm) Y-rör.
Det som skiljer är de medföljande slangarna. Välj din version i rullgardinsmenyn ovan.
När det kommer till prestanda reducerar do88 intercoolerna signifikant insugstemperaturen! I diagrammet presenteras skillnaden mot original (OEM) 996 intercoolerna.
Datan samlades in med en AIM race logger under 3 på varandra efterföljande körningar i omedelbar sekvens. Fullgasaccelerationer mellan 50-250 km/h i en Steg 1 trimmad Porsche 996.
Ingen avkylning emellan, bara full fart. Testet genomfördes på följande sätt: Först gjordes 3 körningar med bilen utrustad med OEM intercoolers.
Stopp, snabbt byte av delar till do88 intercoolers. Sedan gjordes 3 körningar på exakt samma sätt som med OEM-delarna.
Minskningen i inloppslufttemperatur är signifikant, toppdeltat är 41°C, se diagrammet!
Kylning är viktigt, och det är även luftflöde. Efter många timmars utveckling, förfining av ändtankarna och val av cellpaket för att möta våra krav, är resultatet en intercooler som är mycket effektivare när det gäller värmeöverföring samt luftflöde.
Med vår in-house Superflow SF-1020 Probench flödesbänk, verifieras luftflödet som ett komplett system, med slangar på både inlopp och utlopp, för både OEM 996 intercoolers och do88 prestandaintercoolers.
Vad du ser är vad du får – MERA prestanda från do88!
Passar
Porsche 911 (996)
Årsmodeller: 2001-2005
Motor: Turbo / Turbo S / X50 / GT2
Årsmodeller: 2001-2005
Motor: Turbo / Turbo S / X50 / GT2
OE-ref / Ersätter
99611098971
99611063971
99611099071
99611064071
99611063174
99611063075
99611064573
99611063075
99657565700
99657565800
99611063971
99611099071
99611064071
99611063174
99611063075
99611064573
99611063075
99657565700
99657565800