Porsche 911 Turbo (992) Inloppsslangar turbo
6869 SEK
Artnr:
do88-kit212ST-TT-66
- Snabba leveranser
- Trygga köp
- 14 dagar öppet köp
Produktbeskrivning
Världens första modellanpassade inloppsslangar för Porsche 992 Turbo!
Bakgrund
Inloppssystemet på Porsche 992 är helt omarbetat från tidigare generationer med en annan disposition av systemets ingående delar. Principen är förstås alltid densamma – så kall luft som möjligt i så stor mängd som möjligt är vad som ger effekt och märks bakom ratten!
Nyckelegenskaper
- Mer syre till din motor, mindre undertryck och bättre flöde!
- Luftflöde vid 0,175 bar / 2,54 psi tryckfall: 775 CFM (667 CFM), 16 % högre! Se diagram under produktbilderna.
- 3D-friformsdesignade inloppsslangar av yttersta kvalitet.
- CNC-bearbetade adaptrar mot turbons inlopp.
- Passar mot OE eller do88 luftburk (66 mm).
Överväganden
Effektiviteten på en turbobil är direkt beroende av inloppstemperaturen och mottrycket i systemet. Det man ibland glömmer är att det är lika viktigt med ett bra flöde innan turbokompressorn för att den ska kunna arbeta effektivt. Minskat undertryck och kall tilluft gör att turbon orkar pumpa en större luftmassa vilket i slutändan påverkar mängden syre som når insuget - detta ger effekt. Kort sagt, det finns stora effektvinster att hämta med ett bra inloppssystem! Under våra år av utveckling har vi kommit att se det tydliga sambandet mellan insugstemperatur, flöde till turboaggregaten och hur detta påverkar bilens effekt. Porsche 911, med sina dubbla turboaggregat och goda trimpotential ber alltid om mer syre. Så var det förr, så är det nu!
do88 turboinloppslangar
Vi började vår utveckling med att 3D-scanna hela det givna utrymmet på bilen för att på ett rationellt sätt kunna jobba med produkterna i CAD-miljö. Hela systemet är flödesoptimerat, radier och vinklar är omarbetade i omgångar för att nå bästa resultat! Den färdiga produkten är CFD-verifierad och därtill självklart flödesverifierad i vår egen flödesbänk, Superflow SF-1020, så att du som kund ska veta vad du köper.
Slangarna kommer i en mattsvart, texturerad finish och levereras med CNC-bearbetade adaptrar som ansluter på turbons inlopp, på vilka slangarna sedan fästs. Slangarna är anpassade för att anslutas mot original luftburk eller do88 luftfiltersystem med 66 mm anslutning. Vi inkluderar svarta slangklämmor av bästa kvalitet!
Notera att dessa slangar erbjuder en god uppgradering och kan ses som ett bra första steg i förfinandet av er Porsche 911. Vi vill dock understryka att störst effekt nås när dessa slangar används tillsammans med do88 luftfiltersystem, först då elimineras alla restriktioner innan turbokompressorn.
Bakgrund
Inloppssystemet på Porsche 992 är helt omarbetat från tidigare generationer med en annan disposition av systemets ingående delar. Principen är förstås alltid densamma – så kall luft som möjligt i så stor mängd som möjligt är vad som ger effekt och märks bakom ratten!
Nyckelegenskaper
- Mer syre till din motor, mindre undertryck och bättre flöde!
- Luftflöde vid 0,175 bar / 2,54 psi tryckfall: 775 CFM (667 CFM), 16 % högre! Se diagram under produktbilderna.
- 3D-friformsdesignade inloppsslangar av yttersta kvalitet.
- CNC-bearbetade adaptrar mot turbons inlopp.
- Passar mot OE eller do88 luftburk (66 mm).
Överväganden
Effektiviteten på en turbobil är direkt beroende av inloppstemperaturen och mottrycket i systemet. Det man ibland glömmer är att det är lika viktigt med ett bra flöde innan turbokompressorn för att den ska kunna arbeta effektivt. Minskat undertryck och kall tilluft gör att turbon orkar pumpa en större luftmassa vilket i slutändan påverkar mängden syre som når insuget - detta ger effekt. Kort sagt, det finns stora effektvinster att hämta med ett bra inloppssystem! Under våra år av utveckling har vi kommit att se det tydliga sambandet mellan insugstemperatur, flöde till turboaggregaten och hur detta påverkar bilens effekt. Porsche 911, med sina dubbla turboaggregat och goda trimpotential ber alltid om mer syre. Så var det förr, så är det nu!
do88 turboinloppslangar
Vi började vår utveckling med att 3D-scanna hela det givna utrymmet på bilen för att på ett rationellt sätt kunna jobba med produkterna i CAD-miljö. Hela systemet är flödesoptimerat, radier och vinklar är omarbetade i omgångar för att nå bästa resultat! Den färdiga produkten är CFD-verifierad och därtill självklart flödesverifierad i vår egen flödesbänk, Superflow SF-1020, så att du som kund ska veta vad du köper.
Slangarna kommer i en mattsvart, texturerad finish och levereras med CNC-bearbetade adaptrar som ansluter på turbons inlopp, på vilka slangarna sedan fästs. Slangarna är anpassade för att anslutas mot original luftburk eller do88 luftfiltersystem med 66 mm anslutning. Vi inkluderar svarta slangklämmor av bästa kvalitet!
Notera att dessa slangar erbjuder en god uppgradering och kan ses som ett bra första steg i förfinandet av er Porsche 911. Vi vill dock understryka att störst effekt nås när dessa slangar används tillsammans med do88 luftfiltersystem, först då elimineras alla restriktioner innan turbokompressorn.
Passar
Porsche 911 (992)
Årsmodeller: 2020-
Modell: Turbo / Turbo S
Årsmodeller: 2020-
Modell: Turbo / Turbo S
OE-ref / Ersätter
992145584B
992145583B
992145583B



English USA
English Europe

Finnish
Norwegian
German
French

Silikonslang Blå
Silikonslang Svart
Silikonslang Röd
Bränsleslang
Luftslang
Slangkopplingar
Slangklämmor och tillbehör
Skarvhylsor för slang
Svetsnippel Alu
Slanguttag
Plugg
Silikonhattar
Backventil
2mm godstjocklek, Polerade
3mm väggtjocklek
Reducering
Aluminiumplåt
Alpine
Audi
BMW
CUPRA
Ford
Mazda
Opel
Porsche
Saab
Seat
Skoda
Suzuki
TOYOTA
Volvo
VW
Avgasdelar
Värmeskydd
Luftfilter
Intercooler universal
Garrett Intercooler Cellpaket
Dumpventiler / Laddtrycksstyrning
Oljekylare
Dumpventiler / Wastegate, Utförsäljning
Luftfilter, Utförsäljning
Oljekylare, Utförsäljning
Slangklämmor, Utförsäljning
(0 st.)
















