Garrett Intercooler Cellpaket Luft-Luft (610 x 203 x 89 mm) - 600 HK
                        3446 SEK
                
                Artnr: 
 
                    703520-6010
                - Snabba leveranser
 - Trygga köp
 - 14 dagar öppet köp
 
  Detta är ett high-end universalcellpaket från Garrett som använder avancerad Aerospace-teknik. Oavsett om du ska bygga en intercooler för en renodlad racebil eller en extrem gatbil så är detta det givna valet om du vill ha branschledande teknik/prestanda. Garrett:s cellpaket är tillverkade för att ge varaktig kylprestanda för de höga laddtryck och temperaturer som extrema motorer genererar.
Garrett har över 75 års erfarenhet av laddluftkylare (intercooler) och ses som en ansedd akröt i branschen när det gäller intercooler-design och -funktion, vilket gör dem till ett givet val för flera ansedda tillverkare av prestandafordon.
Garrett använder bar and plate teknik för sina cellpaket. Stängerna (bars) Garrett använder i sina cellpaket är mycket tunnare än de flesta andra tillverkare kan erbjuda. Detta har en mycket positiv effekt på den aktiva kylarean, vikten och tryckfallet över cellpaketet. Kylflänsarna som används är en avancerad komposition av offset-flänsar med hög densitet som bevisats sänka insugningstemperaturen på ett mycket effektivt sätt.
Varje cellpaket är av Garrett klassat för till en viss effektnivå för att göra det enkelt för dig att välja rätt cellpaket till ditt projekt.
Generellt kan man säga att använd det största cellpaket som får plats samtidigt som du kan tillverka / få plats med korrekt utformade ändtankar. För luft - luft intercoolers är det självklart även mycket viktigt att tillse att man har bra kylluftflöde genom cellpaketet. Målet med en väldesignad intercooler är att ha ett välfördelat flöde genom tankarna och cellpaketet för att optimera kylningen och även minimera tryckfallet. Med tryckfall menas i detta fall att trycket efter intercoolern är lägre än trycket innan intercoolern, det kommer alltid vara så oavsett intercoolerdesign men en bra design ger ett lägre tryckfall. Ändtankar med sidoanslutning är ofta att föredra sett till att bäst fördela flödet och minimera tryckfallet, men det kan ofta vara svårt att få plats med det i bilen.
För att skydda intercoolern från vibrations- och termiska expansionsskador rekommenderar vi att intercoolern monteras med vibrationsdämpare av gummi.
* Effektnivån som detta cellpaketet är klassats till är vid normala driftsförhållanden, den maximalt möjliga effektnivån kan vara högre än detta värde.
Måtten för detta cellpaket är enligt ritning och datatabellen:
            
            Garrett har över 75 års erfarenhet av laddluftkylare (intercooler) och ses som en ansedd akröt i branschen när det gäller intercooler-design och -funktion, vilket gör dem till ett givet val för flera ansedda tillverkare av prestandafordon.
Garrett använder bar and plate teknik för sina cellpaket. Stängerna (bars) Garrett använder i sina cellpaket är mycket tunnare än de flesta andra tillverkare kan erbjuda. Detta har en mycket positiv effekt på den aktiva kylarean, vikten och tryckfallet över cellpaketet. Kylflänsarna som används är en avancerad komposition av offset-flänsar med hög densitet som bevisats sänka insugningstemperaturen på ett mycket effektivt sätt.
Varje cellpaket är av Garrett klassat för till en viss effektnivå för att göra det enkelt för dig att välja rätt cellpaket till ditt projekt.
Generellt kan man säga att använd det största cellpaket som får plats samtidigt som du kan tillverka / få plats med korrekt utformade ändtankar. För luft - luft intercoolers är det självklart även mycket viktigt att tillse att man har bra kylluftflöde genom cellpaketet. Målet med en väldesignad intercooler är att ha ett välfördelat flöde genom tankarna och cellpaketet för att optimera kylningen och även minimera tryckfallet. Med tryckfall menas i detta fall att trycket efter intercoolern är lägre än trycket innan intercoolern, det kommer alltid vara så oavsett intercoolerdesign men en bra design ger ett lägre tryckfall. Ändtankar med sidoanslutning är ofta att föredra sett till att bäst fördela flödet och minimera tryckfallet, men det kan ofta vara svårt att få plats med det i bilen.
För att skydda intercoolern från vibrations- och termiska expansionsskador rekommenderar vi att intercoolern monteras med vibrationsdämpare av gummi.
* Effektnivån som detta cellpaketet är klassats till är vid normala driftsförhållanden, den maximalt möjliga effektnivån kan vara högre än detta värde.
Måtten för detta cellpaket är enligt ritning och datatabellen:

| A (Hot Flow): | 610 mm | 
| B (No Flow): | 203 mm | 
| C (Cold Flow): | 89 mm | 
| Modell: | Luft-Luft | 
| Effektnivå (*): | 600 hk | 
| Vikt: | 6,45 kg | 
		


English USA
English Europe

Finnish
Norwegian
German
French

 Silikonslang Blå  
 Silikonslang Svart  
 Silikonslang Röd  
 Bränsleslang  
 Luftslang 
 Slangkopplingar  
 Slangklämmor och tillbehör  
 Skarvhylsor för slang 
 Svetsnippel Alu 
 Slanguttag 
 Plugg 
 Silikonhattar 
 Backventil 
 2mm godstjocklek, Polerade  
 3mm väggtjocklek  
 Reducering 
 Aluminiumplåt 
 Alpine 
 Audi  
 BMW  
 CUPRA 
 Ford 
 Mazda 
 Opel 
 Porsche  
 Saab  
 Seat  
 Skoda  
 Suzuki 
 TOYOTA  
 Volvo  
 VW  
 Avgasdelar  
 Värmeskydd  
 Luftfilter  
 Intercooler universal 
 Garrett Intercooler Cellpaket  
 Dumpventiler / Laddtrycksstyrning  
 Oljekylare  
 Dumpventiler / Wastegate, Utförsäljning 
 Luftfilter, Utförsäljning 
 Oljekylare, Utförsäljning 
 Slangklämmor, Utförsäljning  
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 (0 st.)






















