BMW 135i 335i 35i N54 N55 2007-2013 (E9X E82 E89) Intercooler |

Din produkt är lagd i varukorgen!

Product image

Handla vidare
Gå till kassan

All produktutveckling sker i vår facilitet i Nykvarn, Stockholm


BMW 135i 335i 35i N54 N55 2007-2013 (E9X E82 E89) Intercooler i gruppen Modellanpassat / BMW / E90 hos do88 AB (ICM-350-S)
BMW 135i 335i 35i N54 N55 2007-2013 (E9X E82 E89) Intercooler
BMW 135i 335i 35i N54 N55 2007-2013 (E9X E82 E89) Intercooler
BMW 135i 335i 35i N54 N55 2007-2013 (E9X E82 E89) Intercooler
BMW 135i 335i 35i N54 N55 2007-2013 (E9X E82 E89) Intercooler
BMW 135i 335i 35i N54 N55 2007-2013 (E9X E82 E89) Intercooler
BMW 135i 335i 35i N54 N55 2007-2013 (E9X E82 E89) Intercooler
BMW 135i 335i 35i N54 N55 2007-2013 (E9X E82 E89) Intercooler

BMW 135i 335i 35i N54 N55 2007-2013 (E9X E82 E89) Intercooler

6899 SEK
Artnr: 
ICM-350-S
Antal: 
  • Snabba leveranser
  • Trygga köp
  • 14 dagar öppet köp
do88 prestandaintercooler designad för enkel montering i din BMW!

Fördelar do88 högprestandaintercooler (originalintercooler):
- Större cellpaketsvolym: 15517 cm3 (6933 cm3), 124% större!
- Större aktiv kylarea, 1151 cm2 vs 658 cm2, 75% större.
- Luftflöde vid 0,15 bar tryckfall: 498 CFM (357 CFM), 41 % högre!
- Toppeffektsökning på 13 hk! Mätt på 335xi N55 med steg 1 programvara.
- Lägre temperatur efter intercooler vid samma testförhållanden: 43°C (58°C), 15°C lägre! Mätt på 335xi N55 helt original förutom intercoolern.

Denna laddluftkylare är konstruerad för bästa kylförmåga under krävande förhållanden. Tillverkad helt i aluminium med helsömmade svetsar garanterar den hållbarhet och uthållighet när det verkligen krävs. Den utökade cellpaketsvolymen förbättrar kylförmågan och sänker motorns inloppstemperatur. Eftersom att detta är en do88-prestandaprodukt, har vi självklart utfört grundliga tester i utvecklingsfasen för att nå bästa prestanda. Inga kompromisser har gjorts. Denna kylare är utrymmesoptimerad så långt det bara är möjligt för montering på ursprunglig plats.

Original-intercoolern har ”klickanslutningar” för båda slangarna. Denna typ av anslutningar är både restriktiva för luftflödet och inte direkt tillförlitliga när du kör med högt laddtryck. Original-intercoolern har slangar tillverkade av gummi och ett ”J-rör” av plast (intercooler-utloppsrör).
Vi designade om våra intercooleranslutningar till konventionella Ø3” (76 mm) slanganslutningar. Passande dessa anslutningar inkluderar vi förstärkta silikonslangar och ett 2,5” (63 mm) dornbockat aluminium J-rör. Vårt J-rör passar tillsammans med original tryckröret eller andra eftermarknadstryckrör som är anpassade för att monteras tillsammans ihop med original plast J-röret. Alla dessa förbättringar resulterar i bättre kylning, lägre tryckfall och en mycket mer tillförlitlig intercooler-installation som tål höga laddttryck.

Hela 124% större cellpaketsvolym är en skillnad som vi är stolta över att ha åstadkommit. Det är något som verkligen känns. Motorn drar betydligt bättre över hela registret och tål upprepade gasrepor utan att bygga värme. Uppfattningen att laddluftkylaren är något som inte behöver bytas förrän man uppnår en hög trimningsgrad stämmer inte, men är ändå felaktigt vida spridd. Under varma, svenska sommardagar, vid upprepade dragningar, inspirerad körning eller rent generellt i ett varmare klimat, krävs ingen stor ansträngning för motorn för att den ska börja generera farligt höga insugstemperaturer, även på en helt otrimmad bil. Standardintercoolerns kylningsförmåga är i många fall klart undermålig och det drabbar motorn och dess kraft. Värmen måste bort, annars kommer den utlovade effekten drastiskt att sänkas så fort man börjar gasa.

Original-intercoolerns plastluftstyrning behöver kapas (se monteringsanvisningen) för att göra det möjligt att installera vår intercooler som är betydligt större. Detta krävs för de flesta eftermarknadsintercoolers som har en stort stegat cellpaket likt våran. När luftstyrningen har kapats blir det en stor luftpassage vid toppen av cellpaketet som låter värdefull kylluft smita förbi cellpaketet utan nytta. Detta kunde vi inte acceptera så vi konstruerade en luftstyrning av plast som förhindrar att detta händer, den monteras på toppen av cellpaketet (denna luftstyrning ingår i detta kit).

Denna produkt levereras med allt som behövs för en enkel montering. Skruv, brickor, slangar, klämmor, J-rör, luftstyrning och monteringsanvisning medföljer givetvis.

Ta hand om din motor. Välj do88.

Klicka här för att läsa Monteringsanvisning.

Passar:

BMW 1-serie E82 E88
Årsmodeller: 2007-2013
Modell: 135i, 135is, 1M
Motor: N54, N55

BMW 3-serie E90 E92 E93
Årsmodeller: 2007-2013
Modell: 335i, 335xi, 335is
Motor: N54, N55

BMW Z4 E89
Årsmodeller: 2009-2016
Modell: sDrive 35i, sDrive 35is
Motor: N54


Originalreferens:

754003504, 70376685, 70362303