do88 Tryckrör, BMW B48 B46 | F20 F22 F30 G20 F32 (B48 B46) - BMW - Modellanpassat | från do88.se

Din produkt är lagd i varukorgen!

Product image

Handla vidare
Gå till kassan

15 % rabatt på hela sortimentet.

Snabba leveranser från eget lager
Kundtjänst på plats
Snabb leverans
Kundsupport

do88 Tryckrör, BMW F & G-Serie B48 B46

4072 SEK
Artnr: 
TR-400
 
Lägg i kundvagnen
  • Snabba leveranser
  • Trygga köp
  • 14 dagar öppet köp
Produktbeskrivning

Uppgradera din motor med do88s tryckrör för B48/B46, som finns i BMW 230i, 330i, 430i med flera!

BMW tillverkar oftast sina tryckrör av plast. Detta val är kostnadseffektivt, men det är inte alltid optimalt för att hantera trycksatt luft. När plasten åldras eller om du ökar laddtrycket i din bil är det inte ovanligt att de går sönder.

Ett trasigt tryckrör kan resultera i minskad effekt, även känt som "limp mode", eller så kan bilen dö helt. Då krävs det att röret byts ut innan bilen kan startas igen. Detta kan potentiellt lämna dig strandsatt längs vägkanten.

Det finns många eftermarknadstryckrör för B48-motorn på marknaden, men vår åsikt är att de flesta inte är korrekt designade. Det flesta konkurrenter har gjort en mycket simpel design där det under och övre tryckrören kopplas samman med en rak reducerande silikonslang. Det är uppenbart att de inte har förstått att denna slangkoppling måste vara lite flexibel för att kunna ta den termiska rörelsen i mellan rören. Denna vanliga design kommer högst troligen att orsaka problem med att slangen glider av slanganslutningarna eftersom den inte tillåter rörelse ifrån temperaturförändringarna. En naturlig lösning på detta problem är att folk drar åt slangklämmorna hårdare, men detta kommer i de flesta fall förstöra och deformera slanganslutningen på röret, vilket gör rören oanvändbara.

Men vi har valt en annan lösning på do88. För oss var det klart att systemet behöver en flexibel anslutning mellan det nedre och övre tryckrören som kan hantera den termiska rörelsen. Vår lösning är en 3-stagad aramid-förstärkt silikonslang. Vår slangdesign tillåter rörelse i alla riktningar utan att den viker sig eller belastar slanganslutningarna. För att ytterligare förbättra hållbarheten har båda rören CNC-bearbetade 6063 slanganslutningsändar med en väggtjocklek på 3 mm. Dessa slanganslutningar kommer inte att deformeras även för överdrivet åtdragna slangklämmor.

Våra tryckrör löser inte bara hållbarhetsproblemet men förbättrar förstås även prestandan. Vi designade våra rör med en större diameter och med mjuka dornbockade böjar för att förbättra prestandan. Det nedre röret är 60mm (2 3/8") och det övre röret 76mm (3"), dessa reducerar effektivt tryckfallet och minskar turbulensen.

Vårt övre tryckrör, som ansluts till spjälhuset med dess CNC-frästa fläns, har två 1/8 NPT-uttag lämpliga för metanolinsprutning eller som uttag för tex laddtrycksmätare. Vi inkluderar två 1/8 NPT-pluggar för dem som väljer att inte använda dessa portar.

Egenskaper:

  • Flexibel slanganslutning mellan övre och nedre tryckröret som tillåter rörelse och förhindrar att slangen hoppar av.
  • Specialdesignad 3-stegad reducerad silikonslang förstärkt med högtemperaturklassad aramid-armering och yttre ringar av rostfritt stål.
  • Högkvalitativa slangklämmor ifrån Mikalor ingår. Dessa klämmor är utrustade med en separat ring inuti klämman som förhindrar skador på slangen samt fördelar klämtrycket jämnt runt hela slangen.
  • Förbättar luftflödet och minskar tryckfallet för din motor!
  • 12% mer flöde än OEM, med 558 CFM @ 150mbar (2.17psi) jämfört med OEMs 500 CFM.
  • CNC-bearbetade slanganslutningar med matchad innerdiameter mot röret som ger en deformationssäker kläm yta.
  • CNC-bearbetade uttag för MAP-sensor, turbo- och spjällhusanslutningar.
  • CNC-bearbetade (2x) 1/8 NPT uttag, perfekta för metanolinsprutning eller som uttag exempelvis laddtrycksmätare.
  • Två 1/8 NPT-pluggar följer med om du inte använder uttagen.
  • Dornbockade 60mm (2 3/8") och 76mm (3") tryckrör lackade med en snygg mattsvart pulverlack.
  • Passar tillsammans med motorkåpan (vilket vissa konkurrenters tryckrör inte gör).
  • Inkluderar alla delar och monteringsanvisning för enkel montering.
Passar
Toyota GR Supra MK5 (A90)
Motor: B48
Årsmodeller: 05/2019 -

BMW 1' 120i 125i (F20 F21)
Motor: B48
Årsmodeller: 09/2015 -

BMW 2' 220i 230i 230iX (F22 F23)
Motor: B48 B46
Årsmodeller: 09/2015 -

BMW 3' 320i 320iX 330i 330iX 330e (F30 F31 F34)
Motor: B48 B46
Årsmodeller: 09/2014 -

BMW 3' 320i 320iX 330i 330iX 330e (G20 G21)
Motor: B48 B46
Årsmodeller: 10/2017 -

BMW 4' 420i 420iX 430i 430iX 330e (F32 F33 F36)
Motor: B48 B46
Årsmodeller: 03/2015 -

BMW 5' 520i 530e 530eX 530i 530iX (G30 G31)
Motor: B48 B46
Årsmodeller: 10/2015 -

BMW 6' 630i (G32)
Motor: B48
Årsmodeller: 10/2016 -

BMW 7' 730i 740e 730Li 740eX 740LeX (G11 G12)
Motor: B48
Årsmodeller: 12/2014 -

BMW Z4 20i 30i (G29)
Motor: B48 B46
Årsmodeller: 10/2017 -
OE-ref / Ersätter
13718601683

Senast visade artiklar: