GFB, DECEPTOR PRO TMS | GFB Dumpventiler - Dumpventiler - Motor

Din produkt är lagd i varukorgen!

Product image

Handla vidare
Gå till kassan

15 % rabatt på hela sortimentet.

Snabba leveranser från eget lager
Kundtjänst på plats
Snabb leverans
Kundsupport
SPRING SALE ENDS IN:

GFB, DECEPTOR PRO TMS
GFB, DECEPTOR PRO TMS
GFB, DECEPTOR PRO TMS
GFB, DECEPTOR PRO TMS
GFB, DECEPTOR PRO TMS

GFB, DECEPTOR PRO TMS

5114 SEK / 3068 SEK
Artnr: 
1225
 
Lägg i kundvagnen
  • Snabba leveranser
  • Trygga köp
  • 14 dagar öppet köp

Anslutningar: 25mm inlopp och utlopp

Vakuum-slanganslutning: 1/4'' (6,35mm)

Färg: Svart anodiserad finish för dem som föredrar att hålla saker lite mer diskret!

öppen eller återcirkulerande: Deceptor Pro kan arbeta allt mellan 0-100% öppen! Du väljer själv hur högljudd du vill vara! Detta kan du styra elektroniskt innefrån kupén!

DECEPTOR PRO:

  • Avancerad TMS fördelar
  • Fjäder-förspänningsjustering för maximal dump-hastiget
  • Dump-konfigurationer 0->100%:
    - Full återcirkulering (tyst)
    - Fullt öppen (högt ljud)
    - Allt detta kan styras innefrån kupén i bilen!

Bästa valet för:

  • Du som önskar snabb och enkel justering av hur luften ska återcirkuleras/släppas ut i atmosfären ''On-the-fly''!
  • Du som vill uppnå maximalt ljud på en bil som är känslig för öpnna dumpventiler tex VAG-bilar.

Delar som ingår:

  • Deceptor Pro dumpventil
  • Reglage för kupén
  • Monteringsanvisning (engelska)

Videos

Video som visar bla en Deceptor Pro i drift (07:30 in i filmen).

Video visar hur du ställer in fjäder-förspänningen. Detta visas på en ''GFB Stealth FX'' dumpventil, men förfarandet är samma på denna dumpventil.


Vad menas med GFB TMS?

Vad är TMS? GFB Turbo Management System är den term GFB använder för deras avlastningventiler som har designats speciellt för att minska turbo lagg. Tester visar att TMS funktionen gör att motorn kan återgå till dess toppladdtryck upp till 30% snabbare än en original avlastningsventil vid växling*.

(* Diagrammet visar hur laddtrycket ökar under 1: a till 2: a växeln på en Nissan CA18DET med en T28 turbo (laddtrycket är mätt i insugsgrenröret). GFB TMS förbättringen ger en 30% snabbare återgång till topp laddtrycket, vilket gör att du under en kort tidsperiod kan ha 40% högre laddtryck, se 0,44s i diagrammet). På toppen utöver TMS fördelarna, har GFB Deceptor Pro också GFB:s patenterade justerbara systemet utav hur stor mängd luft som ska återcirkuleras/dumpas i atomsfären!


Vanliga frågor:

Vad är det maximala laddtrycksnivån som jag kan använda med en GFB dumpventil?

Vilken nivå du vill! Utformningen på alla GFB dumpventiler innebär att du kan köra så högt laddtryck så att det är mer sannolikt spränger slangar före dumpventilen börjar  läcka. På grund av kolvens utformning görs en perfekt tätning, våra ventiler är läcktestade i fabriken vid 7,5bar (om du kan blåsa en av våra ventiler på en bil som vi skulle vilja höra om det!).

Hur justerar jag fjädertrycket för att passa olika laddtrycksnivåer?

Du behöver inte! Vid full gas det finns lika högt laddtryck på båda sidor om kolven, så det spelar ingen roll på vilken laddtrycksnivå du kör, trycket balanserar ut sig själv. Det kräver då mycket litet fjädertryck för att ventilen ska stänga. Fjäderjusteringen används för att matcha VACUUM signalen i bilen. Tanken är att justera ventilen så att kolven är bara stängd på tomgång. På så sätt när du lyfter upp gaspedalen kommer fjädern neutraliseras så att laddtrycket fritt kan öppna kolven.


Varför välja en GFB dumpventil:

Mer kraft - Våran håller för laddtrycket, kan din nuvarnde dumpventil det?

Standard dumpventiler är allmänt kända för att läcka eller gå sönder, speciellt när den bli äldre och i kombination med högre laddtryck. En GFB TMS dumpventil kommer att hålla för så mycket laddtryck som du kan skicka på den, 24 / 7 - Inga täta ''servicar'' eller byte av reservdelar fodras på GFB dumpventiler!

Bättre Respons - Genom minskad turbo lagg!

Den GFB TMS är särskilt utformat för att minimera turbo lagg- test visar att det kan återställa motorns max laddtryck upp till 30% snabbare än en original dumpventil vid växling!

Bättre körbarhet - Jämnare än original

Original dumpventiler tenderar att verka antingen helt öppna eller helt stängda. Detta kan orsaka irriterande ''turbo surge'' i motorvägsfart, vilket kräver ständig gaspådrags korrigeringar för att hålla en jämn hastighet. En GFB TMS dumpventil eliminerar helt problemet, vilket gör bilen smidigare att köra.

"

Komplettera ditt köp med dessa tillbehör:

Senast visade artiklar: