varor i varukorgen
Beställ nu! Så skickar vi din order om:
New Uk Dealer

Köpvillor

Vid beställning i do88 ABs webshop godkänner du dessa köpvillkor.

 

Innehållsförteckning:

1. Betalning

    1.1 Kortbetalning

    1.2 Klarna faktura 14-dagar

    1.3 Postförskott / Efterkrav

2. Fraktalternativ

    2.1 Posten MyPack (tidigare Postpaket)

    2.2 Posten Företagspaket 16:00

3. Köpvillkor

    3.1 Att beställa

    3.2 Priser

    3.3 Leveransvillkor och leveranssätt

    3.4 Transportskada

    3.5 Felleveranser

    3.6 Outlösta Postförskott

    3.7 Reklamationer

    3.8 Garantier

    3.9 Ångerrätt

    3.10 Användningsområde

    3.11 Force Majeure

4. Säkerhet vid kortbetalning

5. Personuppgifter

 

1. Betalning

1.1.      Kortbetalning.
Vi erbjuder kortbetalning med betalkorten Visa och MasterCard via DIBS som är Nordens ledande oberoende leverantör av betalningslösningar för handel på Internet. Vid betalning med kort behöver du ange kortnummer, giltighetstid samt CSV koden som står på baksidan av kortet. För mer information om säkerhet vid kortbetalning se punkt ”4. Säkerhet vid kortbetalning” längre ner på denna sida.

1.2.      Klarna faktura 14-dagar
Faktura med 14 dagars betaltid genom Klarna AB. I samarbete med Klarna AB kan vi erbjuda betalning mot faktura. När man valt faktura genom Klarna kan man vid första betalning välja att delbetala den enligt beskrivning på fakturan. Fakturan skickas i samma paket som varorna du beställt. Vid beställning med denna betalmetod kommer Klarna AB göra en kreditbedömning och du får då direkt besked om köpet går att genomföra eller inte.

1.3.      Postförskott / Efterkrav
Vid betalning mot postförskott betalar du din order när du hämtar ut den hos ditt postombud. Vid beställning mot postförskott som inte hämtas ut kommer vi att fakturera dig en administrationsavgift på 199kr + paketets verkliga fraktkostnader. Vid utebliven betalning av denna faktura skickas ärendet vidare till Svea Inkasso.

2. Frakt

2.1.      Posten MyPack (tidigare Postpaket)
Ordern skickas med tjänsten MyPack från Posten Logistik. Ordern får alltid ett kollinummer som du kan använda för att spåra ditt paket på postens hemsida www.posten.se Paketets kollinummer skickas till dig i ett mail efter det att din order blivit paketerad. Ordern hämtas ut på ditt lokala postkontor/postombud.

2.2.      Posten Företagspaket 16.00
Ordern skickas med tjänsten Företagspaket 16.00 från Posten Logistik. Denna fraktmetod kan endast användas av företag. Leverans sker direkt till dörren vid leveransadressen senast kl. 16.00 dagen efter (vissa orter undantaget). Ordern får alltid ett kollinummer som du kan använda för att spåra ditt paket på postens hemsida www.posten.se Paketets kollinummer skickas till dig i ett mail efter det att din order blivit paketerad.


3. Köpvillkor

3.1.      Att beställa
Genom att beställa i do88 ABs webshop godkänner du dessa köpvillkor.
Alla beställningar sker via vår webbutik, telefon eller e-post. Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd inhämtas av beställaren innan köpet genomförs. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att do88 AB lider ekonomisk eller annan skada polisanmäles.

Frågor om din beställning kan du mejla till info@do88.se eller ringa oss på 08-588 010 88.

3.2.      Priser
Alla priser inkluderar svensk mervärdesskatt (25 %). Vi ansvarar ej för eventuella skrivfel.

3.3.      Leveranstid
Dina varor skickas och levereras till dig enligt vald fraktmetod. Beställning av varor i lager som inkommer vardag innan kl. 14.00 skickas samma dag. Vanligtvis levereras ditt paket till dig inom 1-3 arbetsdagar.

3.4.      Transportskada
Kontrollera direkt vid mottagandet av leveransen att inga varor saknas eller är skadade. Skulle detta vara fallet, gör en anmälan via info@do88.se eller på tel. 08-588 010 88, inom 7 dagar från leverans. Skador som har uppkommit under transport reklameras direkt till det postkontor som har lämnat ut varorna då Posten bär ansvaret för denna typ av skada.

3.5.      Felleverans
Kontrollera direkt vid mottagandet att alla varor stämmer överens med det som beställts. Vi vill att du meddelar oss så fort som möjligt dock senast 14 dagar efter leverans ifall det av misstag har blivit något fel i din order. Detta sker enklast genom att du ringer till oss på 08-588 010 88 eller skickar ett mejl till info@do88.se

3.6.      Outlösta Postförskott
Tänk på att ditt Postförskott ligger 14-dagar hos ditt postombud innan det returneras till do88 AB. Om du inte löser ut ditt Postförskott inom denna tid kommer vi att fakturera dig 199kr + ditt pakets verkliga fraktkostnader! Betalas inte denna faktura lämnas dem alltid vidare till Svea Inkasso!

3.7.      Reklamationer
Privatpersoner har enligt konsumentköplagen tre (3) års reklamationsrätt oavsett vilken garantitid som gäller på en vara. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Vid reklamation efter garantitidens utgång skall köparen påvisa att det fel man anmärker på fanns redan vid leveranstillfället. Glöm inte att spara kvittot. Kvittot erfordras alltid vid reklamation.

3.8.      Garantier
Vi tillämpar 12 månaders garanti beträffande material- och tillverkningsfel. Vi ansvarar inte för eventuella skador som uppkommer vid montering eller annan yttre påverkan på våra produkter. Spara alltid fakturan eller kvittot eftersom dessa alltid måste visas upp för att garantin ska gälla.

3.9.      Ångerrätt
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen, vilken trädde i kraft 2000-06-01, rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar, dock lägst 7 arbetsdagar, från mottagandet. För att begära ångerrätt måste du först kontakta do88 AB innan du skickar tillbaka varan. Återsändande av vara vilken returneras med hänvisning till Distansavtalslagen sker på kunds bekostnad då Distansavtalslagen ej ger kund rätt att begära återbetalning av kostnader för transport eller annan utförd tjänst. Vara skall återsändas emballerad på samma sätt som när den togs emot. Returer tas EJ på slangar eller andra produkter som vi kapat eller anpassat enligt kunds önskemål, tex Vakuumslang, Silikonslang Decimetervara, Luftslang, avgasbandage samt värmeskyddshylsor.

3.10.   Användningsområde
Då våra delar är avsedda för Motorsport/tävlingsbruk måste därför kunden förvissa sig om vilka krav/regler som gäller för området produkten ska användas i. do88 AB svarar ej för indirekt förlust ,ex utebliven vinst eller rese /transportkostnader eller merjobb / Merkostnader. Vi friskriver oss alla former av skador som kan uppkomma på utrustning, fordon, personer eller annat i samband med montage eller användande, samt eventuell negativ inverkan på fordonets säkerhet, köregenskaper eller garantiomfattning.

3.11.   Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.


4. Säkerhet vid kortbetalning

4.1.      Vad är säkerhetskod (CVV2/CVC2/CSC)?
För att höja säkerheten uppmanas du som kund att ange de tre sista siffrorna som är tryckta i signaturfältet på baksidan av kortet. CVV2 är VISAs benämning och CVC2 är MasterCards benämning. Andra benämningar som används är säkerhetskod, CVV-kod, CVx eller säkerhetsnummer. Denna kod skickas till kortutgivaren för kontroll och verifiering.

4.2.      Var hittar jag koden på kortet?
På Visa och MasterCard hittar du koden som är de tre sista siffrorna i namnteckningsfältet på kortets baksida.

4.3.      Varför måste säkerhetskod anges?
Detta är för att höja säkerheten. Dessa siffror är slumpmässigt framtagna av kortutgivaren och får endast användas som verifikation vid Distanshandelsköp .Om du vill veta mer om säkerhetskoden, kontakta din bank eller kortutgivare.

4.4.      Vad betyder "Verified by Visa"?
Verified by Visa är Visas benämning av 3D Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp. Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.

4.5.      Vad är "MasterCard SecureCode"?
Mastercard SecureCode är Mastercards benämning av 3D Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp. Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.

 

5. Personuppgifter

När du beställer eller enbart registrerar en kundprofil hos oss samtycker du att do88 AB och därtill knutna bolag lagrar och använder dina uppgifter du lämnar. Vi lagrar uppgifterna för att kunna slutföra våra åtaganden gentemot samt kunna ge dig bättre service. Uppgifterna lagras och vi kan även använda dem i marknadsföringssyfte. Detta innebär att do88 AB och därtill knutna bolag har rätt till att använda uppgifterna för att kontakta dig via mail, nyhetsbrev eller per post med erbjudanden eller marknadsundersökningar. Du har självklart möjlighet att närsomhelst skriftligen meddela oss att du inte önskar att vi använder dina uppgifter i marknadsföringssyfte.

Vi behandlar alla personuppgifter med försiktighet och garanterar att uppgifterna endast kommer att användas av do88 AB och därtill knutna bolag. Vi kommer inte att sälja eller avslöja några personuppgifter till utomstående part utan ditt samtycke. Undantag för detta sker om det krävs enligt lagstiftning eller i samband med beställning av produkter.